loading...
تحلیل روزانه انس، سکه و طلای آبشده
نیما بازدید : 14 سه شنبه 23 مهر 1392 نظرات (0)

با توجه به مسائل اقتصادي در كشور آمريكا، امروز ميزان فروش طلا در بازار لندن به شدت افزايش يافت و موجب افت شديد قيمت تا ۱۲۵۲ دلار شد.

نیما بازدید : 14 سه شنبه 23 مهر 1392 نظرات (0)

تحلیل گران تکنیکال: طلا برای صعودی شدن روند خود مستلزم گذشتن از سطح پایداری ۱۲۸۷ دلار است

نیما بازدید : 4 سه شنبه 23 مهر 1392 نظرات (0)

اکثریت اعضاء سنا نسبت به ایجاد توافق برسر برنامه بودجه کشور آمریکا، در هفته جاری بسیار خوش بین هستند به همین دلیل امروز طلا در بازار آسیا سیر نزولی داشت.

نیما بازدید : 12 سه شنبه 23 مهر 1392 نظرات (1)

طلا طی روز دوشنبه نوسانات محدودی را پشت سر نهاد . کماکان سرمایه گذاران در انتظار نتایج حاصل از مذاکرات برای افزایش سقف بدهی می باشند تا راجع به موقعیت معاملاتی خود تصمیم گیری نمایند. تا قبل از بحران به وجود آمده برای دولت فدرال رزرو آمریکا، طلا تحت عنوان دارایی ای مطرح بود که عموم مردم به هنگام مواجه با شرایط ریسکی سیاسی و جغرافیایی اقدام به خرید آن می نمودند تا سرمایه ی خود را در برابر خطرات پیش رو مصون نمایند اما اینبار با بحران به وجود آمده برای دولت آمریکا در 1 اکتبر شاهد بودیم قیمت طلا حدود 4% کاهش یافت و صندوق های ETF نیز شروع به فروش طلا نمودند.

گفتنی است که امبر مک کینون تحلیلگر اوراق بهادار در سیدنی طی روز گذشته ابراز نمود که: بنابر تحلیل تاریخی و با اکتفا به اطلاعات گذشته ممکن است که در چند هفته آینده شاهد به وقوع پیوستن یک رالی قیمتی برای طلا باشیم. وی اضافه نمود که با توجه به افزایش قیمت طلا تا $1900 در سال 2011 به دلیل بحران ناشی از سقف بدهی ها، فکر می کنیم که این رالی قیمتی برای طلا اتفاق افتد. وی اضافه نمود که الگوی قیمتی طلا شبیه به شروع یک حرکت صعودی است.

شایان ذکر است که صندوق SPDR طی روز دوشنبه با فروش 1.85 تن طلای دیگر، موجودی خود را 889.13 تن رسانید.

این درحالی است از نظر برخی از مفسران، جدل یک ماهه کنگره با سنا برای تصویب بودجه هزینه های غیر ضروری، می تواند نشان دهنده به وقوع پیوستن یک معامله میان سنا و کنگره واحتمال بازگشایی مجدد دولت نیمه تعطیل آمریکا باشد. از طرفی نشانه های بهبود مذاکرات میان نمایندگان دموکراتها و جمهوری خواهان نیز دیده می شود لذا باید در معاملات به این موضوع نیز توجه نمود.

نیما بازدید : 14 سه شنبه 23 مهر 1392 نظرات (0)

انس طلا : قیمت در تایم فریم 1 ساعته  به دلایل زیر وارد موج 5 نزولی شده است :‌

  • قیمت کانال رگرسیون موج 4 و DMA(7,5) ( میانگین متحرک 7 که به اندازه 5 کندل جا به جا شده است) را به پایین قطع کرده است.
  • اسیلاتور الیوت در حد مطلوب (کمتر از +38% بالای صفر اصلاح شده) بوده است.
  • ماشه الیوت تراز صفر را به پایین قطع کرده است.

علی رغم شاخص کسب سود (PTI) مناسب 38، قیمت یکی از کانال های زمانی موج 4  را قطع کرده است که با شماره گذاری تهاجمی نیز موج 5 نزولی تایید شده است. لازم به ذکر است که در صورت عبور از حمایت 1259 دلار روی سطح 61.8%  فیبوناتچی بسط، هدف اولیه موج 5 روی سطح شکست و بازگشت MOB در محدوده 1248-1245 دلار می باشد.


 

مظنه : قیمت در محدوده 410500  تومان بالای سطح حمایت161.8% فیبوناتچی بسط در محدوده 409500 تومان باز شده و تا 408500 تومان پایین آمده، سپس تا 415000  تومان به بالا بازگشته است. اندیکاتور تشخیص روند ADX قیمت را در تایم فریم روزانه با  روند نزولی و در تایم فریم 4  ساعته، 1 ساعته و 30 دقیقه ای بد ون روند ارزیابی می کند.

نتیجه : با توجه به این که انس طلا در تایم فریم 1 ساعته در موج 5  نزولی قرار گرقته است، انتظار داریم بعد از روند اصلاحی دیروز قیمت مظنه در تایم فریم 1 ساعته نیز وارد موج نزولی شود. بنابراین ریسک خرید بالا می باشد و می توانیم از فروش نوسان گیری کنیم. در صورت ریزش409500 تومان روی سطح 161.8% فیبوناتچی بسط، 403500 تومان روی سطح 100% و 394000 تومان روی سطح 127% فیبوناتچی بازگشتی منطقه حمایت و در صورت ادامه اصلاح قیمت 416500 تومان روی سطح 38419000 روی سطح 50% و421000 تومان روی سطح 61.8% فیبوناتچی بازگشتی منطقه مقاومت می باشد.

سکه نقدی : قیمت در محدوده 930000  تومان روی سطح حمایت 75% فیبوناتچی بازگشتی باز شده و تا 924000 تومان پایین آمده، سپس تا 941000  تومان به بالا بازگشته و در 940000 تومان بسته شده است. اندیکاتور تشخیص روند ADX قیمت را در تایم فریم روزانه با روند نزولی و در تایم فریم 4  ساعته، 1 ساعته و 30 دقیقه ای بد ون روند ارزیابی می کند.


 

نتیجه  : با توجه به این که انس طلا در تایم فریم 1 ساعته در موج 5  نزولی قرار گرقته است، انتظار داریم بعد از روند اصلاحی دیروز قیمت مظنه در تایم فریم 1 ساعته نیز وارد موج نزولی شود. بنابراین ریسک خرید بالا می باشد و می توانیم از فروش نوسان گیری کنیم. در صورت ریزش 930000 تومان روی سطح 75% فییبوناتچی بازگشتی، 926000 تومان روی سطح 61.8% فیبوناتچی بسط، 917000 تومان و 907000 تومان ( حمایت تاریخی ) منطقه حمایت و و در صورت ادامه  اصلاح قیمت942000 تومان روی سطح 38946500 تومان روی سطح 50950500 تومان روی سطح 61.8% فیبوناتچی بازگشتی منطقه مقاومت می باشد.


 

نیما بازدید : 8 دوشنبه 22 مهر 1392 نظرات (0)

قیمت طلا در روز دوشنبه در حال سردرگمی به سر می برد. این در حالی است که با توجه به بی نتیجه بودن نشست واشنگتن درباره سقف بدهی های دولت و عدم توافق درباره این موضوع، قیمت طلا در حال حاضر با 0.81% افزایش به عدد 1283.50$ رسیده است.

طلا طی روز جمعه با حدود 1% کاهش مواجه گردید این درحالی بود که فروش حجم زیادی از قرارداد آتی طلا در بورس کالای نیویورک، در کمتر از 3 دقیقه قیمت طلای جهانی را به اندازه 30$ کاهش داد و به عدد 1265$ به ازاء هر اونس رسانید.
 
ورشکستگی آمریکا و اختلالات پیش آمده در سطح ملی این کشور(مانند کم شدن گردشگری، بسته شدن پارک ملی و به تبع آن بی رونق شدن هتل های موجود در این پارکها و ... ) باعث کاهش درآمد دولت گشته است و نگرانی به وجود آمده حول این محور موجب گشته تا مردم به فکر نقدینگی در دستشان باشند و بیشتر به فلزات گرانبها مانند طلا توجه نمایند. همانطور که مستحضر می باشید، قصد از نشست هایی که اوایل هفته در این خصوص برگزار گردید، کاهش تنش ها قبل از شروع بازارهای جهانی در روز دوشنبه بود اما با توجه به این که احزاب این کشور نتوانستند به توافقی قطعی دست یابند، نگرانی ها تشدید شد و قیمت طلای جهانی را تا 1284 بالا آورد.
 

شایان ذکر است که سرمایه گذاران نیز در حال نظاره بازار می باشند و اقدام به معاملات در حجم بالا نمی نمایند.

از اخبار قابل توجه می توان به فروش مجدد صندوق SPDR در روز جمعه اشاره کرد. این صندوق موجودی خود را با 5.40 تن کاهش به 890.98 تن رسانیده است.
 

بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقدند که در صورتی که کنگره و سنا تا 17 اکتبر با یکدیگر به توافق برسند، احتمال کاهش سیاست های انبساطی پولی افزایش می یابد و موجبات کاهش قیمت طلا را فراهم می کند.

نیما بازدید : 40 دوشنبه 22 مهر 1392 نظرات (0)

نزدیک شدن به روز برگزاری نشست هسته ای ایران و اتحادیه اروپا تب و تاب بازار ارز و سکه را کاهش داده است. اما روزانه شاهد نوسانات اندی در بازار هستیم که در مقایسه با ماه های قبل به شدت کاهش یافته است.

در حال حاضر سه سناریو پیش روی بازار قرار دارد. نخستین سناریو را می توان با توجه به نتیجه مذاکرات ژنو در نظر گرفت. اگر دستاوردهای این نشست رضایتبخش باشد تقاضای بازار ارز کاهش خواهد یافت و این مساله روند کاهشی قیمتها را تقویت می کند. البته تاکید دولت برای منطقی بودن دلار 2900 تومانی در این خصوص قابل توجه است. شاید این مساله سد راهی برای کاهش شدید قیمتها تلقی گردد.

سناریوی بعدی به چگونگی روند قیمتی طلا در بازار جهانی بستگی دارد. در روزهای اخیر اونس جهانی با روند کاهنده ای همراه شده و بنظر می رسد در هفته جاری همین مسیر را بپیماید. پیش بینی کارشناسان و تحلیلگران بازارهای جهانی نیز همین است.

اما سناریوی آخر را باید با توجه به مناسبت های مذهبی که پیش رو داریم در نظر بگیریم. از 14 آبان ماه محرم آغاز می شود. این مساله حجم تقاضا را در بازار سکه بطور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد و باعث افزایش تعادل در قیمتها خواهد شد.

روند کاهشی دلار و سکه در حالی ادامه دارد که گویی هنوز عده ای این مساله را باور نکرده اند. برخی معتقدند قیمتها در حال استراحت هستند تا موج افزایشی دیگری آغاز گردد. اما بخش زیادی از کارشناسان به نتیجه مذاکرات پیش رو خوشبین هستند و معتقدند اگر دولت از افت بیشتر قیمتها ممانعت بعمل نیاورد سطوح حمایتی دلار و سکه به آسانی شکسته خواهد شد.

معاملات دلار در بازار امروز از محدوده 3013 تومان آغاز شد و با توجه به افتی که رد روزهای قبل متحمل شده بود امروز اندکی افزایشی شد. خرید و فروش های امروز دلار در بازار آزاد شاید کمی تحت تاثیر نگاه هایی قرار داشت که انتظار منفی بودن نتیجه نشست ژنو را می کشند. امروز دلار تا 3028 تومان افزایش قیمت داشت.

قیمت سکه یک روز مانده به آغاز مذاکرات هسته ای ایران و اتحادیه در ژنو 10 هزار تومان رشد کرد. آغاز داد و ستدهای سکه از محدوده 929 هزار تومان بود و در ادامه تا 939 هزار تومان پیش رفت. بهای نیم سکه 495 هزار تومان بود و هر ربع سکه در محدوده 295 هزار تومان دست به دست شد.

در بازار جهانی قیمت طلا که جمعه در اخرین روز معاملاتی هفته گذشته 2.77 درصد کاهش یافته بود امروز با نوسان 1.14 درصدی در مقایسه با جمعه مواجه شد. شروع خرید و فروش های طلا در بازار جهانی از 1272 دلار بود و رد ادامه در محدوده 1268 دلار و 1290 دلار نوسان کرد و کارش را در محدوده 1284 دلار خاتمه داد. بدین ترتیب هر اونس طلا در اولین روز معاملاتی هفته جاری نسبت به آخرین روز هفته گذشته 15 دلار افزایش یافت و به مرز 1300 دلار نزدیکتر شد.

نیما بازدید : 10 دوشنبه 22 مهر 1392 نظرات (0)

در چشم  بسیاری از سرمایه گذاران جلسه چهارشنبه شب کمیته بازار آزاد فدرال رزرو بسیار پرتو افکنی می نمود. اما آنچه در این جلسه گذشت کم فروغ تر از انتظار آنان بود. و اما در جلسه FOMC چه گذشت؟ طی این جلسه برخی از مقامات فدرال رزرو اعتقاد خود را برای نیاز به کاهش سیاست های پولی و خرید اوراق قرضه ابراز نمودند و برخی دیگر اشاره نمودند که کماکان دولت آمریکا در وضعیت نابسامانی به سر می برد و اقتصاد آینده آمریکا در هاله ای از ابهام می باشد. یکی از دلایل برخی از مقامات فدرال رزرو برای کاهش این سیاست ها، حمایت از معامله گران اوراق با در آمد ثابت و بازار این نوع اوراق( معامله گران در این گونه معاملات بر اساس نرخ بهره اوراق اقدام به معامله می نمایند) بود. پیرو این موضوع آقای پائول (یکی از مقامات فدرال رزرو آمریکا) اعلام نمودند که نرخ بهره از 18 سپتامبر (که فدرال تصمیم به ادامه خرید اوراق در همین سطح نمودند) تا کنون از 0.53 به 0.34 کاهش یافته است و موجبات ایجاد تنش برای بازار اوراق با درآمد ثابت را به وجود آورده است. طی این جلسه زمان خاص و تصمیم قاطعانه ای برای کاهش محرک های پولی اخذ نشد. قیمت طلای جهانی نیز بعد از انجام این نشست چندان تغییر محسوسی در پی نداشت و تصمیم گیری جدی تر درباره سیاست های پولی انبساطی به جلسات آینده موکول شد

نیما بازدید : 10 دوشنبه 22 مهر 1392 نظرات (0)

همانطور که مستحضر می باشید پس از آنکه طی دو هفته گذشته، احتمالاتی برای ورشکستگی دولت آمریکا به وجود آمد، معاملات طلا در حجم بسیار کمی انجام می گرفت چراکه سرمایه گذاران در سردرگمی به سر می بردند.

این در حالی است که بسیاری از اقتصاددانان معتقدند برای انکه کفه ترازوی اقتصاد در تمامی بخش ها (اعم از بازار های جهانی، بازار سهام، بازار اوراق با درآمد ثابت و ...)متعادل گردد باید 5 بیلیون دلار از خرید اوراق قرضه کاهش یابد.

طی روز پنجشنبه شاخص مدعیان بیمه بیکاری با عدد بسیار بالایی نسبت به قبل اعلام گردید، اما آنطور که انتظار می رفت رقم درخوری به قیمت طلای جهانی افزوده نشد و از همین زمان بود که نشانه های ریزش طلا قوت گرفت. در این میان امیدواری سرمایه گذاران نیز برای کاهش تنش میان دولت اوباما و کنگره نیز نقش مهمی در ریزش قیمت طلا داشته است. این در حالی است که بسیاری از تحلیلگران دلیل اصلی کاهش قیمت طلا را فروش تکنیکال ها می دانستند.

اما فروش طلا توسط صندوق بین المللی پول برای ایجاد نقدینگی و کمک به کشور های کم درآمد و فروش این فلز گرانبها توسط صندوق های ETF ومخصوصاً SPDR نیز در این کاهش قیمت نقش پررنگی را ایفا نمودند. به طوریکه موجودی طلای SPDR طی روز پنجشنبه با 0.2% کاهش به 896.38 تن رسیده است.

قیمت طلا طی روز جمعه همراه با فروش های پی در پی مس و نفت خام، با 1.5% کاهش مواجه گردید.

نیما بازدید : 17 دوشنبه 22 مهر 1392 نظرات (0)

بنابر اظهارات جاناتان کرینسکی، از تحلیلگران ارشد تکنیکال، با عبور قیمت طلا از حمایت 1273-1275$ و شکل گیری الگوی سرو شانه و شکست خط گردن این الگو، شاهد ریزش قیمتی طلا طی روز جمعه بودیم.

 ..00.png

آنان کماکان در انتظار مشاهده قیمت طلا در محدوده 1110 و 1120 دلار می باشند. جاناتان کرینسکی اشاره نمود که احتمال توافق میان دولت اوباما و کنگره برای افزایش سقف بدهی و کاهش بیشتر قیمت طلا در ادامه این توافق بسیار زیاد می باشد.

نیما بازدید : 9 دوشنبه 22 مهر 1392 نظرات (0)

نظرسنجی صورت گرفته توسط کیتکو:

درحالی که تعداد زیادی از تکنیکالیست ها نظر به ریزش قیمت طلا طی هفته جاری دارند، از 26 نفر شرکت کننده در نظرسنجی، تنها 4 نفر نظر به افرایش  قیمت طلا طی هفته جاری داشته اند این درحالی است که 18 نفراز کارشناسان برتر، اعتقاد به افت قیمت طلا طی این هفته دارند و 4 کارشناس باقی مانده نظری بر تغییرات محسوس قیمت طلا برای هفته پیش رو ندارند.

این درحالی است که آقای آدرین دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدرین دی، کماکان نظر به کاهش قیمت طلا دارند.

نظرسنجی بلومبرگ:

طی این نظرسنجی به عمل آمده مشخص شد که اکثر کارشناسان و تحلیلگران نظر به ایجاد توافق میان کنگره و دولت اوباما(چنانچه در حال حاضر نیز گفتمانی نظر به توافق کوتاه مدت میان این دو ارگان صورت گرفته است)، و کاهش قیمت طلای جهانی دارند.

در این میان 15 کارشناس نظر به کاهش قیمت طلا برای هفته پیش رو داشته اند و 8 نفر معتقد بودند که قیمت طلا طی هفته جاری افزایش خواهد یافت.


 

 

نیما بازدید : 9 دوشنبه 22 مهر 1392 نظرات (0)

دیروز دیدم که سکه با ریزش تمام عیار خود را به 930 رساند یعنی حمایت قدرتمندی که برای دیروز وجود داشت

اما برای امروز عامل شک آور دیروز یعنی انس وجود ندارد و تنها هیجان و دلار عامل حرکت خواهند بود.

برای امروز مقاومتهای:938-942-948

و حمایتهای : 930-927-920-916-907 را خواهیم داشت

نیما بازدید : 13 دوشنبه 22 مهر 1392 نظرات (0)

روز گذشته جلسه ای میان دو حزب دموکرات و جمهوری خواه برگزار گردید و این در حالی است که پس از این نشست بازارهای مالی به صورت معلق و سردرگم درآمدند. چراکه کنگره طی این نشست اعلام نمود که می تواند به طور کوتاه مدت و برای جلوگیری از ورشکستگی دولت، سقف اعتبارات را افزایش دهد تا بتوان به طور جدی تر و با فراغ بال بیشتر به مذاکرات با دولت و دموکراتها بپردازند. اما هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده است.

پنجشنبه آخرین روز تصمیم گیری برای سقف اعتبارات دولت اوباما می باشد و لازم است تا تدبیری برای جلوگیری از ورشکستگی و تعطیلی دولت گرفته شود چراکه تعطیلی دولت آمریکا اثر منفی بر بازارهای مالی بر جای می گذارد.

گفتنی است که دموکراتها علاقه مند هستند تا مسئله سقف بدهی های آمریکا را به سال جدید موکول نماید و تا آن زمان به طور موقت سقف بدهی ها را افزایش دهند.

هری رید روز گذشته به همراه دیگر اعضا حزب دموکرات به ملاقات باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا شتافتند اما بعد از 15 دقیقه مذاکره، هیچ صحبتی را برای ارائه به خبرنگاران مطرح نکردند.

در این جلسه باراک اوباما و سناتورهای دموکرات به توافق رسیدند که این مذاکرات می بایست میان هری رید و مک کانل ادامه یابد.

بدین منظور آقای هری رید(به نمایندگی ار حزب دموکرات ) و آقای مک کانل(به نمایندگی از حزب جمهوری خواه) برای اولین بار با یکدیگر جلسه ای را ترتیب دادند تا درباره این مهم به اتفاق نظر برسند . اما کماکان تردیدهایی در مورد توانایی این دو شخص و نهایتاً این دو گروه برای دستیابی به توافقی سریع درباره پایان دادن به ورشکستگی دولت و افزایش سقف بدهی های دولت امریکا وجود دارد و کماکان عدم قطعیت در میان احزاب آمریکا موج می زند.

موضع دموکراتها همچنان به قوت خود باقی است و اعضا این حزب در پی بازگشایی دولت در اولین فرصت و بازپرداخت بدهی ها در اسرع وقت می باشد.

شایان ذکر است که دیک دوربین مقام مرتبه دوم حزب دموکراتها ابراز نمود که هدف از این جلسات توافق هر دو حزب در سنا قبل از بازگشایی بازارهای مالی در روز دوشنبه می باشند.

 

نیما بازدید : 14 دوشنبه 22 مهر 1392 نظرات (0)

روزهای پایانی هفته جاری برای بازارهای داخلی و خارجی روزهای مهم و سرنوشت سازی محسوب می شوند. سه شنبه و چهارشنبه همین هفته ایران بر سر میز مذاکره در خصوص انرژی هسته ای خوهد رفت. هر تصمیمی در این زمینه گرفته شود می تواند بازار را دستخوش تغییرات قرار دهد و جهت کلی بازار ارز و سکه را مشخص نماید.

از سوی دیگر پنج شنبه قرار است آخرین تصمیم گیری ها برای سقف اعتبارات دولت اوباما انجام گردد. بدین ترتیب تدبیری برای جلوگیری از ورشکستگی و تعطیلی دولت گرفته خواهد شد. این مساله از اهمیت بسزایی برخوردار است زیرا تعطیلی دولت آمریکا اثر منفی بر بازارهای مالی بر جای خواهد گذاشت.

روند کاهشی بازارهای جهانی همچنان ادامه دارد. افت قیمت اونس جهانی که از هفتم شهریور ماه آغاز شده بود تا روز جمعه ادامه یافته است. از ابتدای این روند کاهشی که از محدوده 1408 دلار آغاز شده تا جمعه قیمت جهانی طلا 9.8 درصد افت را متحمل شده است.

کاهش قیمت اونس در معاملات روز جمعه شدت بیشتری یافت و به 2.7 درصد نسبت به روز پنج شنبه رسید. بدین ترتیب بهای جهانی طلا به 1269 دلار تنزل یافت.

در بازار داخلی روند کاهشی قیمت دلار و سکه همراه با شیب ملایمی ادامه دارد. در روزهای اخیر نرخ دلار با افت اندکی مواجه بوده و امروز به 3010 تومان رسید. این در حالی است که عدم حضور خریداران تکاپو را از این بازار برده است. علت این مساله نداشتن چشم اندازی روشن و شفاف در زمینه روابط سیاسی ایران با سایر کشورهاست. روزهای پایانی هفته جاری می تواند چراغ راهی برای بازار دلار باشد.

سکه هم در پیروی از دلار با افت اندکی همراه شده و در همان روند نزولی اش روزگار می گذراند. شایان ذکر است امروز به مناسبت شهادت امام محمد باقر بازار نقدی سکه تعطیل بود. این دومین باری است که بازار سکه به مناسبت شهادت ائمه تعطیل رسمی اعلام می شود.

نیما بازدید : 14 دوشنبه 22 مهر 1392 نظرات (0)

این شاخص تغییرات ارزش محصولات صنعتی تولید شده را که نسبت به تورم تعدیل گشته اند، نشان می دهد. شاخض مذکور با بازار نیروی کار و روند بهبود آن، شرایط مصرف کننده و هزینه های آن و مخصوصاً سلامت اقتصادی رابطه تنگاتنگی دارد.

همانطور که می دانید رشد تمامی بخش های اقتصادی از جمله بخش صنعت از شروط لازم برای رشد اقتصاد کشور محسوب می شود.

رشد این بخش از اقتصاد نمایان گر بهبود و تسریع رشد اقتصادی می باشد. و هرچه تولیدات این بخش بیشتر باشد و ارزش محصولات صنعتی که نسبت به تورم تعدیل شده اند، افزایش یابد چرخه اقتصادی با عملکرد بهتری به گردش در خواهد آمد و منابع مالی به طور کارآمد میان بخش های مختلف اقتصادی به جریان درمی آید ، از طرفی سرعت گردش پول نیز افزایش می یابد و فرصت برای تمامی بنگاه های اقتصادی به وجود می آید تا شروع به رشد و ارتقا محصولات و خدماتشان نمایند. بنابراین رشد اقتصادی با رشد تمامی بخش های اقتصادی و از جمله بخش صنعت تکمیل می گردد.

می توان نتیجه گرفت که افزایش میزان تولیدات صنعتی چشم انداز روشنی را از بهبود وضعیت اقتصادی به وجود می آورد.

لذا اگر شاخص میزان تولیدات صنعتی که طی امروز برای اروپا اعلام می گردد، افزایش یابد یورو افزایش می یابد و اونس طلای جهانی نیز افزایش قیمتی خواهد داشت. و بالعکس.

 

شاخص

اگر شاخص مذکور بیشتر از ماه قبل اعلام شود، می تواند موجب: 

اگر شاخص مذکور کمتر از ماه قبل اعلام شود، می تواند موجب: 

شاخص تولیدات صنعتی

تقویت یورو و افزایش اونس طلای جهانی

تضعیف یورو و کاهش اونس طلای جهانی

 

نیما بازدید : 13 دوشنبه 22 مهر 1392 نظرات (0)

آرایشی که در طلا در حال شکل گیری است ساختار ولفی است. بنظر می رسد ریسک فروش کمی بالا رفته و در محدوده قیمتی که در شکل مشخص است انتظار برگشت داریم در صورتی که از محدوده تراکمی خارج شود انتظار داریم قیمت تا محدوده 1422 دلار رشد کند. لازم به ذکر است معامله گران تحولات سقف بدهی دولت آمریکا را زیر نظر داشته باشند زیرا محرک هر حرکتی ان مورد می باشد..... محدوده زمانی برگشت در شکل مشخص است....

 

نیما بازدید : 13 دوشنبه 22 مهر 1392 نظرات (0)

انس طلا

قیمت در تایم فریم 1 ساعته در موج 3 نزولی قرار دارد، XTL روند حرکات غالب قیمت را نزولی (قرمز ) نشان می دهد و شاخص قدرت روند JTI ( قرمز) بسیار قوی می باشد. قیمت پس از عدم موفقیت در عبور از سقف کانال نزولی کف کانال را در محدوده 1236 دلار نشانه رفته است که در صورت عبور از حمایت 1254.92 دلار روی سطح 100% فیبوناتچی بسط  دستیابی به این هدف دور از انتظار نیست.


 

 قیمت پس از ساختن کف موج 3 در محدوده 1261.60 دلار به بالا چرخیده و از خط میانی چنگال اندروز (که نقش مقاومتی در برابر قیمت دارد) در محدوده 1272 دلار عبور کرده است و بنابر قوانین اندروز قیمت به سمت خط بالایی چنگال اندروز حرکت می کند و فرصت فروش را در سطحی بالاتر(1278.70 دلار) به دست می دهد. مقاومت های پیش روی قیمت 1274.09  دلار روی سطح 25%، 1280.69  دلار روی سطح 38% و 1286.59 دلار روی سطح 50% فیبوناتچی بازگشتی موج 3 نزولی می باشد.


 

مظنه طلای تهران

 با توجه به تعطیلی بازار به مناسبت شهادت امام پنجم شیعیان معاملات رسمی انجام نشده و معاملات محدودی در محدوده 410000-410500 تومان صورت گرفته است. اندیکاتور تشخیص روند ADX قیمت را در تایم فریم روزانه ، 4 ساعته با روند نزولی و در تایم فریم 1 ساعته و 30 دقیقه ای بدون روند ارزیابی می کند.

 

 

دیدگاه (تحلیل امواج الیوت در تایم 1 ساعته ) : قیمت در تایم فریم 1 ساعته در موج 3 نزولی قرار دارد، XTL روند حرکات غالب قیمت را نزولی (قرمز ) نشان می دهد و شاخص قدرت روند JTI ( قرمز) بسیار قوی می باشد و در صورت عبور از حمایت 409000 تومان هدف قیمتی 398000 تومان روی سطح 161.8% فیبوناتچی دور از انتظار نیست.

 

نتیجه : با توجه به دیدگاه ذکر شده، فضای نزولی حاکم بر انس طلا و روند نزولی قیمت در تایم فریم های روزانه و 4 ساعته ریسک خرید بالا می باشد و می توانیم در صورت اصلاح در مقاومت های ذکر شده موقعیت فروش بگیریم. در صورت ادامه ریزش409500 تومان روی سطح 161.8% فیبوناتچی بسط، 403500 تومان روی سطح 100% و 394000 تومان روی سطح 127% فیبوناتچی بازگشتی منطقه حمایت و در صورت اصلاح قیمت 413500 تومان روی سطح 23416500 تومان روی سطح 38419000 روی سطح 50% و421000 تومان روی سطح 61.8% فیبوناتچی بازگشتی منطقه مقاومت می باشد.

سکه نقدی

با توجه به تعطیلی بازار به مناسبت شهادت امام پنجم شیعیان معاملات رسمی انجام نشده و معاملات محدودی در محدوده 928000-931000 تومان صورت گرفته است اندیکاتور تشخیص روند ADX قیمت را در تایم فریم روزانه، 4 ساعته، 1 ساعته و 30 دقیقه ای با روند نزولی ارزیابی می کند.

 

دیدگاه (تحلیل امواج الیوت در تایم 1 ساعته ) : قیمت در تایم فریم 1 ساعته در موج 3 نزولی قرار دارد، XTL روند حرکات غالب قیمت را نزولی (قرمز ) نشان می دهد و شاخص قدرت روند JTI ( قرمز) بسیار قوی می باشد و با توجه به شکسته شدن حمایت 100% فیبوناتچی بسط در محدوده 940000 تومان هدف اولیه قیمتی 915000 تومان روی سطح 161.8% فیبوناتچی بسط دور از انتظار نیست.

 

نتیجه  : با توجه به دیدگاه ذکر شده، فضای نزولی حاکم بر قیمت انس طلا و روند نزولی قیمت در تایم فریم های 4 ساعته، 1 ساعته و 30 دقیقه ای  ریسک خرید بالا می باشد و می توانیم در صورت اصلاح قیمت در مقاومت های ذکر شده موقعیت فروش بگیریم. در صورت ریزش 930000 تومان روی سطح 75% فییبوناتچی بازگشتی، 926000 تومان روی سطح 61.8% فیبوناتچی بسط، 917000 تومان و 907000 تومان ( حمایت تاریخی ) منطقه حمایت و و در صورت اصلاح قیمت 937500 تومان روی سطح 23%، 942000 تومان روی سطح 38946500 تومان روی سطح 50950500 تومان روی سطح 61.8% فیبوناتچی بازگشتی منطقه مقاومت می باشد.

 

نیما بازدید : 13 یکشنبه 21 مهر 1392 نظرات (0)

دیروز دیدم که سکه با ریزش تمام عیار خود را به 930 رساند یعنی حمایت قدرتمندی که برای دیروز وجود داشت

اما برای امروز عامل شک آور دیروز یعنی انس وجود ندارد و تنها هیجان و دلار عامل حرکت خواهند بود.

برای امروز مقاومتهای:938-942-948

و حمایتهای : 930-927-920-916-907 را خواهیم داشت

نیما بازدید : 17 جمعه 19 مهر 1392 نظرات (0)

به دنبال افزايش احتمال ايجاد توافق بين رئيس جمهور و مجلس سنا آمريكا، امروز در آغاز كار بازار نيويورك ميزان فروش طلا به شدت افزايش يافت و موجب افت شديد قيمت به پايين ترين سطح در سه ماه اخير شد.

تعداد صفحات : 31

درباره ما
Profile Pic
درود بر شما بازديد كنندگان گرامی امیدوارم محتویات این وبلاگ در جهت پیشبرد اهداف شما مثمر ثمر باشد. لطفا ما را با نظرات سازنده خودتان راهنمايي كنيد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    با توجه به توافق میان ایران و گروه 1+5 و فشار فروش در بازار ارز، هدف قیمتی دلار را در راه ریزش چه محدوده ای برآورد می کنید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 609
  • کل نظرات : 13
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 20
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 23
  • بازدید امروز : 28
  • باردید دیروز : 24
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 84
  • بازدید ماه : 64
  • بازدید سال : 1,104
  • بازدید کلی : 20,248
  • کدهای اختصاصی


    ساعت فلش

    

    كد ساعت

     فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز
    فونت زيبا ساز

    کد نمایش آب و هوا

    کد نمایش آب و هوا

  • کد نمایش افراد آنلاین
  • تابلو طلا